گیربکس چیست؛ هر آنچه درباره جعبهدنده باید بدانید وبلاگ کارنامه

خرید روغن ترمز زرد DOT3 شرکتی ایساکو (ارسال فوری) اما در نهایت درون کابین هر دو خودرو سر نشینان از ارگونومی و راحتی قابل قبولی از برخوردار خواهند بود اما در تارا اندکی فضای پا و سر سرنشینان بیشتر است. در خودروی شاهین، میتوانید از کامپیوتر سفری استفاده کنید و بدون کلید استارت بزنید؛ اما کوییک فقط یک دماسنج دارد. از نظر امکانات و قابلیتهای ایمنی، ماشین شاهین مجهز به سیستم تقسیم نیروی ترمز ، سیستم کنترل پایداری خودروی ، کروز کنترل و ورود و خروج بدون کلید است. با این حال در خصوص طراحی داخل کابین گفتیم که خودروی دیگنیتی بیشتر از همه به طراحی اسپرت داخل کابین توجه داشته است، در صورتی که خودروی چری تیگو 7 با روکش های چرمی داخل کابین و الگوهای طراحی، احساس سواری با یک خودروی لوکس و راحت را به شما منتقل میکند. دانگ فنگ سعی کرده با استفاده از پلاستیکهای مشکی براق همراه با روکش چرمی در نیمه بالایی داشبرد و قسمتی از تودریها، حسی مشابه خودروهای لوکس را برای سرنشینان کابین این خودرو پدید آورد. توصیه ما این است که قبل از شروع فرایند خرید اقساطی ماشین، قسطهای عقبمانده را پرداخت کنید و اطلاعات خودتان را درباره شرایط نگهداری از ماشین افزایش دهید. شاهین سایپا ماشینی جدید و زیبا به حساب میآید که ممکن است بسیاری مشتریان با دیدن آن خیلی زود تصمیم به خریدش بگیرند؛ با این وجود وقتی رقیبی مثل پژو پارس تیوفایو با همان قیمت و استهلاک فنی پایینتر به آنها پیشنهاد میشود، سوالات و تردیدهایی در ذهنشان برای خرید یکی از این دو ماشین ایرانی به وجود میآید.


خودرو دنا پلاس این پیشرانه مدل ارتقایافته موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است و از سامانه زمانبندی متغیر میلسوپاپ هوا به همراه پمپ روغن متغیر استفاده میکند تا راندمان آن نسبت به قبل افزایش یابد. افرادی که تمایل به خرید خودرو داشته باشند باید بیشتر از یک میلیارد تومان هزینه کنند. مدارک لازم برای خرید اقساطی خودرو چیست؟ اجزا و قطعات گیربکس خودرو چیست؟ برای درگیر شدن دندههای کشویی و یاتاقانهای گیربکس و انجام هرچه سریعتر و دقیقتر این درگیری، از دنده برنجی که بین این دو قطعه قرار میگیرد استفاده میشود. برای یادآوری باید بگوییم که دیگنیتی دقیقاً در سگمنت مشابه خودروی معروف بی ام و قرار میگیرد. هر ۲ خودروی شاهین و کوییک، سیستم ترمز ضد قفل، ایموبلایزر، کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین و قفل صندلی کودک دارند. نوع بدنه کوییک، هاچبک است و شاهین در دسته سدان قرار میگیرد. نوع بدنه کوییک هاچبک است و شاهین اتوماتیک در گروه سدان قرار میگیرد. نمای پشت نیز در نوع خود آیندهنگرانه جلوه میکند؛ به ویژه سبک طراحی چراغهای سراسری همانند خودروهای پورشه آلمانی، ظاهری نوین برای دانگ فنگ یا همان بهمن دیگنیتی به نمایش گذاشته است. نوع بدنه شاهین، سدان است و کوییک اس با بدنه هاچبک تولید میشود.


خودرو فیدلیتی در این حالت ، به حرکت درآوردن خودرو به شدت مشکل است ، چون در شروع حرکت باید آنقدر مرحله نیم کلاچ را طولانی کنیم تا سرعت چرخ ها و خروجی موتور ، یکسان شود؛ و یکسان شدن این سرعت باعث می شود سرعت چرخ های خودرو به 110 کیلومتر بر ساعت برسد. موتور ماشین نیروی دورانی () تولید می کند و برای حرکت دادن به خودرو این نیرو باید به چرخ ها منتقل شود که وظیفه اصلی گیربکس انتقال درست این نیروست به نحوی که در مواقعی مانند شروع حرکت یا سربالایی ها این نیرو را چند برابر کند و در لحظاتی مانند سرپایینی ها نیروی کمتری را انتقال دهد. گیربکس اتوماتیک در انواع گوناگونی از جمله مبدل گشتاور، ضریب متغیر پیوسته یا ، دستی اتوماتیک شده یا و دوکلاچه تولید میشود. شاهین سایپا نسبت به سایر رقبای داخلی خود مانند تارا از طراحی ظاهری جدیدتری برخوردار است. فضای داخلی این کراساوور کوپه نیز در ردیف جلو بسیار جادار و راحت است اما ردیف عقب به دلیل شیب سقف میتواند محدودیتهایی از ناحیه سر برای افراد بلندقد ایجاد کند، هر چند به دلیل فاصله ۲۷۹۰ میلیمتری بین محورها، فضای پای کافی در اختیار سرنشینان قرار دارد. در تارا نیز نباید انتظار شرایط خیلی بهتری را داشت زیرا این خودرو هم بر اساس یک سدان اقتصادی شکل گرفته است. ​​!


البته سایپا ادعا کرده که در طراحی خودروی شاهین از پرنده قوی و قدرتمند شاهین الهام گرفته است. اگر تصمیم دارید خودروی اتوماتیک بخرید، در این قسمت، شاهین اتوماتیک را با کوییک اتوماتیک مقایسه میکنیم. برای خرید اقساطی کوییک به مدارک شناسایی و برگه چک معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود ضمانت احتیاج دارید. برای خرید اقساطی محصولات سایپا به شناسنامه، کارت ملی، برگه سخا، کد ثنا و گردش حساب بانکی احتیاج دارید. اگر قصد خرید تارا دارید، در این مقاله مشخصات فنی تارا، امکانات تارا، مزایا و معایب این ماشین را توضیح میدهیم و شما را با شرایط خرید اقساطی تارا آشنا میکنیم. بعضی از خریداران هم گفتهاند که بعد از خرید تارا و نصب امکانات جانبی، توانستهاند بدون هیچ مشکلی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در جاده رانندگی کنند. طراحان سعی کردهاند با استفاده از اشکال هندسی ساده، نمایی امروزی و نسبتا مینیمالیستی برای کابین پدید آورند. امروزه انواع مختلفی از گیربکسهای خودکار در صنعت خودروسازی توسط کمپانیهای متفاوت مورد استفاده قرار میگیرد. گیربکسهای دستی نیاز به درگیری کلاچ با موتور که با فشار پدال آن توسط راننده صورت میگیرد دارند. آخرین نکته اینکه، اگر برای شناخت ویژگیهای کوییک و مقایسه آن با خودروهای دیگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، ما در مقاله مقایسه تارا و کوییک ، ویژگیها و امکانات این ۲ خودرو با هم مقایسه کردهایم.