آموزش رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک (5 کاری که در ماشین اتومات نباید انجام بدیم)

فهرست مطالب

آموزش رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک (5 کاری که در ماشین اتومات نباید انجام بدیم)


پاسخ قطعاً منفی است؛ برای همین حتی نسخه توربو اتوماتیک دنا پلاس که بهترین و کاملترین نمونه از این محصول به حساب میآید هم قادر نیست با یک خودرو معمولی چینی نظیر چری آریزو 5 رقابت نماید. نسل دوم هیوندای سنتنیال با جهشی قابل توجه از دیدگاه طراحی و توان فنی با کد شناسایی در سال 2009 روانه بازار جهانی شد. فیدلیتی پرستیژ در ایران احتمالا در سال 1402 پا به رقابت با تیگو 8 پرو و دیگنیتی پرستیژ خواهد گذاشت. ماشین تارا جدیدترین محصول ایران خودرو است و بعضیها آن را به عنوان پژو ۳۰۱ میشناسند. این خودرو شباهت زیادی به کلاس این کمپانی دارد اما از آن بزرگتر بوده و موتور بزرگتری نیز دارد . هر دو این خودروها از یک گیربکس ۴ سرعته استفاده میکنند که عملکرد مطلوبی دارد. البته اگر قرار بر مقایسه با تولیدات مدرن امروزی باشد، دیگر نمیشود فضای داخلی هایما توربو را ایدهآل توصیف کرد، اما باید اعتراف کنیم که این محصول به نسبت قیمت، سال طراحی و رقبای داخلی، شرایط مطلوبی دارد. معایب دنا و برخی کمبودها که در نمای ظاهری و تجهیزات این خودرو به چشم میخورد، باعث شد تا ایران خودرو در سال ۹۶ نسخهای دیگر از این خودرو را با نام دنا پلاس روانه بازار کند. ​​.


خودرو فیدلیتی

شرایط فروش خودرو دنا پلاس فول آپشن ویژه آذر ۱۴۰۲ اعلام شد + جدول - رایااستور از جمله مزیت های کابین دنا میتوان به طراحی جذاب نشانگرهای پشت آمپر و کنسول میانی که با الهام از هیوندای سوناتا YF طراحی شده، اشاره کرد. نکته: قرار دادن گیربکس از حالت D به حالت دستی ( تیپ ترونیک) یا مود های پیشفرض گیربکس مانند حالت اسپورت/برفی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما در نهایت درون کابین هر دو خودرو سر نشینان از ارگونومی و راحتی قابل قبولی از برخوردار خواهند بود اما در تارا اندکی فضای پا و سر سرنشینان بیشتر است. فضای کلی کابین هرچند جدید نیست اما به راحتی نمره قبولی را دریافت خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود میکند. هرچند متاسفانه از سال 1397 برخی از آپشن ها نظیر سانروف و ایربگهای جانبی از لیست آپشنهای استاندارد حذف و به تجهیزات سفارشی اضافه شدند تا خریداران نسخه توربو و بعد از آن توربو اتومات، تفاوت بیشتری میان خودرو خودشان با دنا پلاس احساس کنند و به نوعی قیمت سنگین پرداختی برای مدلهای مذکور بهتر توجیه شود! همچنین محصول جدید سایپا یعنی شاهین نیز برای رقابت مستقیم با دنا آماده شده و به لطف طراحی زیبا و آپشنهای خوب و پیشرانه هرچند قدیمی اما مجهز به توربو، میتواند رقابت نزدیکی با دنا داشته باشد.


خودرو دنا پلاس

همچنین گرافیک داخلی چراغها بهبود چشم گیری را تجربه کردند و قسمتهایی مثل لچکی عقب و جلوپنجره دست خوش تغییرات کوچکی شدند. دنا از همان ابتدا با آپشنهای قابل قبولی به بازار عرضه شد که حداقل در زمان خود و در میان رده خودروهای اقتصادی کافی به نظر میرسید؛ اما در نمونه پلاس، جدا از تغییرات ظاهری، چندین آپشن جذاب نظیر ایربگهای جانبی، سانروف برقی و چراغ ولکام و.. جدا از مواردی مثل الیاژ مورد استفاده که با چشم قابل مشاهده نیستند، پیشرفت های زیادی در بدنه و کابین این محصول ایجاد شده و حالا دنا پلاس با داشتن طراحی مدرنتر و آپشنهای اضافه به محصولی امنتر و زیباتر از جد بزرگش تبدیل شده است. با وجود اینکه واقعا یک خودروی جدید به حساب نمیآمد و از پلتفرم سمند در کنار موتور قدیمی استفاده میکرد، اما به دلیل ظاهر جذاب و امکانات بیشتر خود، توانست از همان ابتدا مشتریان متعددی را جذب خود کند و صفهای زیادی برای خرید آن شکل گرفت. البته نقطهٔ قوت تارا برخورداری از سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش است درحالیکه در شاهین حتی از کروز کنترل هم خبری نیست. علاوه بر این، تارا دندهای به امکانات ایمنی مهمی مثل سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و کنترل توقف در سربالایی مجهز است که باعث میشود حرکت آن در مسیرهای لغزنده و هنگام دور زدن با پایداری و هندلینگ بهتری همراه شود.


مدل توربو در واقع فیس لیفت دوم هایما اس ۷ به حساب میآید که از جمله بارزترین تغییرات اعمالشده در چهره آن میتوان به جلوپنجره جذابتر با خطوط عمودی کرومی اشاره کرد. در صورتی که در مورد دنا پلاس یا بیمههای شخص ثالث و بدنه سوال یا ایهامی داشتید، از قسمت نظرات این مقاله با ما در ارتباط باشید. در این مقاله در مورد مشخصات فنی و ظاهری دنا پلاس با شما صحبت کردیم، همچنین در مورد بیمههای خودرویی هم اطلاعاتی را به شما دادیم. همچنین وظیفه انتقال قدرت دنا پلاس بر عهده یک جعبه دنده 5 سرعته دستی است که نیروی تولیدی را به چرخ های جلویی منتقل میکند. همچنین بهدلیل اینکه اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید دنا پلاس اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفادهکنندگان از بازار فروش دنا پلاس فراهم شده است. هایما توربو با بهرهمندی از چهره مناسب، کیفیت سواری قابل قبول، سطح آپشن و شتاب کافی میتواند رقیب جدی برای محصولات این رده قیمتی به حساب آید. مثلاً تندر 90 کم استهلاکتر و کم مصرفتر است اما در عوض از نظر طراحی بخصوص داخلی و آپشن در سطح پایینتری نسبت به دنا پلاس قرار میگیرد؛ رانا پلاس هم علیرغم مصرف سوخت پایینتر و شتاب اولیه بهتر، با مشکل کمبود فضای پای سرنشینان عقب برای خانوادهها روبرو است. ​​!