از زانو یا لگن خم شوید

فیزیوتراپیست بیشتر با تصادفی ها، سکته ای ها، فلج و معلول ها، کسانی که عضلات و اعصابشون آسیب دیده، بیماران جسمی و حرکتی، اسکلتی، کسانی که کمردرد و پادرد دارن، شکستگی ها و دررفتگی ها، روماتیسم مفصلی، پارگی تاندون، کشیدگی عضلانی، کسانی که بعد از جراحی دچار ضایعات شدن، بیماری های ریوی مخصوصا کسانی که مدت زیادی بستری بودن و مشکلات ریوی پیدا کردن، بیماری های زنان زایمان مثل تقویت بعضی عضلات واسه درمان نازایی، سوختگی هایی که انعطاف پوستشون رو از دست دادن، با اینجوری افراد زیاد سر و کار دارید در کار فیزیوتراپی و باید ببینید آیا روحیاتتون با این شغل سازگاره یا نه. بهبود کیفیت زندگی روزمره از طریق کاهش درد و افزایش توانایی حرکتی هدف اصلی از انجام فیزیوتراپی است. معاینه فیزیکی : هدف از معاینه فیزیکی این است که علل احتمالی درد را کمتر کند. عضلات خشک و یا ضعیف زانو را کمتر حمایت میکنند. بسیاری از حملات کمردرد را می توان با اجتناب کوتاه مدت از انجام فعالیت های شدید بهبود بخشید. این فعالیت ها برای جستجوی موقعیت هایی است که درد را بدتر میکند یا یا دوباره باعث ایجاد آن میشود، و نیز اینکه بدانیم آیا حرکات خاصی به دلیل راحت نبودن فرد محدود شده است یا خیر، انجام می شود. ​​​.

فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟

2001 در این روش پزشک از بیمار میخواهد دراز بکشد و پایی را که درد دارد و پای مخالف را بلند میکند و وضعیت درد بیمار در کمر را بررسی میکند. به عنوان مثال اگر نشستن طولانی مدت در ماشین یا پشت میز درد را بدتر می کند، یک تایمر تنظیم کنید، هر 20 دقیقه بلند شوید و راه بروید یا به آرامی بدن خود را کش دهید. البته عصب سیاتیک در پشت زانو به دو شاخه تبدیل می شود و به داخل ساق پا وارد میشود. گفته میشود علت عمده شیوع زانو درد در نوجوانان و جوانان ایرانی، رژیم غذایی نامناسب، مصرف غذاهای چرب، تحرک بدنی کم و سبک زندگی نادرست از علل اصلی درد زانو است.برای درمان افراد باید باید برنامهی غذایی مناسبتری داشته باشند. در عوض، غذاهای غنی از آنتی اکسیدانها، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامینهای خاص مانند ویتامین C و A را برای مبارزه با التهاب و تشویق سیستم ایمنی بدن به عملکرد بهینه بگنجانید. آب درمانی میتواند شامل تمرینات قلبی عروقی کم تاثیر و همچنین تمرینات قدرتی با استفاده از وسایل کمکی شناوری مانند رشته فرنگی یا وزنههای فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ آب باشد. معاینه عصبی : این نوع روش تشخیصی احتمالاً شامل یک معاینه حرکتی است که شامل حرکت دستی هیپ، زانو و خم شدن و باز شدن انگشت شست پا (حرکت به جلو و عقب) و همچنین حرکت مچ پا می شود. ​!

یک معاینه حسی به احتمال زیاد شامل آزمایش واکنش بیمار به لمس سطحی، پین پریک () یا سایر حس ها در قسمت پایین تنه، نشیمنگاه و اندام تحتانی خواهد بود. تای چی یک ورزش چینی از دوران باستان است. اگر التهاب کمر عامل کمردرد است، می توان از پک های یخ یا سرما برای کاهش تورم استفاده کرد. آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن از داروهای ضد التهابی هستند که کمردرد ناشی از تورم اعصاب یا ماهیچه ها را کاهش می دهند. در صورت کاهش رفلکس، ممکن است ریشه عصب آنطور که باید پاسخ ندهد. در این حالت باید کف پای دیگرتان و همینطور کمرتان کاملا چسبیده به زمین باشد. بهتر است قبل از اینکه به مرحلهٔ خطرناک دیسک کمر برسید با مشاهدهٔ علائم درد کمر، انتقال درد در پاها، گرفتگی پا به ویژه زیر زانو، سوزش عضلات و کف پا، به پزشک مراجعه کنید. حرارت و یخ متناوب می تواند مفید باشد، به ویژه هنگام بازگشت به فعالیت: استفاده از گرما قبل از فعالیت ها به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند و باعث انعطاف پذیری و تحرک بهتر می شود. این روش برای بهبود دامنه حرکتی، کاهش درد، بهبود قدرت و کمک به افراد برای بازیابی استقلال در حرکت خود استفاده میشود.  !

اجتناب یا به حداقل رساندن فعالیتها و موقعیت هایی که درد را بدتر می کند، به جلوگیری یا کاهش اسپاسم دردناک کمر کمک می کند و باعث شرایط بهتری برای بهبودی ایجاد می کند. آیا در گذشته صدمه ای بوده که ممکن است با شرایط کنونی مرتبط باشد؟ با توجه به سوالات شما عزیزان و نیاز مخاطبان، تصمیم بر آن شد که این مطلب به روز شود. درمان کمردرد مبتنی بر مراقبت های خانگی، درمان های دارویی، مراقبت های جایگزین یا حتی جراحی است. گاهی اوقات پزشکان می دانند چه چیزی باعث کمردرد می شود اما نمی دانند که دقیقاً در کجا اتفاق می افتد، بنابراین از تصویربرداری برای تعیین دقیق تر منشأ استفاده می شود. همچنین ممکن است برای تعیین ناهماهنگی یا رشد بیش از حد مفصل در ستون فقرات استفاده شود. توصیه نمی شود بیش از چند روز استراحت کنید، زیرا بی تحرکی زیاد می تواند درمان را دشوارتر کند. در برخی مواقع احتمال این وجود دارد که دیسک کمر باعث فشار بیش از حد بر این ریشههای عصبی شود. معمولاً پزشک می تواند کمردرد را بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از شرح حال پزشکی و معاینه فیزیکی تشخیص دهد و آزمایش بیشتری لازم نیست. ᠎&;​!