آموزش امنیت شبکه راهنمای شروع و یادگیری فرادرس مجله

امکان غیرفعالسازی پخش خودکار ویدیومسیج در تنظیمات تلگرام تعبیه شده است تا در صورت لزوم آن را غیر فعال کنید. برای پاک کردن پیام، انگشت خود را روی آن نگه دارید و روی گزینهی بزنید. کافی است انگشت خود را روی آیکون ویدیومسیج نگه دارید تا ضبط ویدیو آغاز شود. پس از نوشتن متن، انگشت خود را روی آن نگه دارید تا فهرستی کوچک باز شود. در حالت عادی آیکون میکروفون در کنار باکس نوشتاری تلگرام وجود دارد که با لمس طولانی آن میتوانید اقدام به ضبط و ارسال ویس کنید. ارسال پیام حذفشونده قبلا محدود به بخش سکرت چت بود، اما امروزه میتوان در چتهای عادی نیز چنین محتوایی ارسال کرد. نکته: دقت کنید، فایروال در حالت عادی جلوی خیلی از تهدیدات امنیتی شبکه را میگیرد؛ اما توانایی مقابله با بسیاری از آنها را هم ندارد. اگر نمیخواهید تنظیمات حذف خودکار را بهطور همگانی فعال کنید، میتوانید وارد پروفایل طرف مقابل شوید و در منوی سهنقطه، گزینهی -را بزنید. عکس، صدا، ویدیو و هر فایل دیگری که فکر کنید، توسط تلگرام قابل ارسال است.

پلتفرم های بومی ویدیومسیج یا پیام ویدیویی، عملکردی مشابه با ویسمسیج دارد، با این تفاوت که این بار میتوانید توسط دوربین جلو یا عقب از خود ویدیو تهیه و ارسال کنید. در اینجا میتوانید عکسها و فیلمهای مدنظر خود را ارسال کنید. برای ارسال این نوع عکسها روی آیکون جدیدی که به شکل ساعت به ابزار ویرایش عکس اضافه شده است لمس کنید و زمان مورد نظرتان را مشخص کنید و سپس آن را برای شخص هیراد مقابل بفرستید. در صورت تمایل میتوانید عکسهایی بفرستید که پس از گذر زمانی کوتاه بهطور خودکار پاک شوند. در صورت تمایل میتوانید با یک لمس کوتاه روی این آیکون، آن را به آیکون ویدیومسیج تغییر دهید. سازماندهی به معنای تقسیم کار میان افراد مجموعه و مدیریت آن است. برخی مدیران گمان میکنند چون مدیرند باید همه چیز را خودشان در اختیار بگیرند و هدایت کنند لذا تمام وقتشان را صرف این کار میکنند. این روش بینقص نیست؛ چون تنها برای پیامهای متنی کاربرد دارد و دررابطهبا استیکر یا فایل، کمکی به کاربر نمیکند. ​!

در این روش عملکرد هر یک از افراد به صورت جداگانه در مقایسه با سایر کارکنان سنجیده میشود. علاوه بر محافظت از داراییها و حفظ تمامیت دادهها در برابر بهرهبرداریهای خارجی، امنیت شبکه همچنین میتواند ترافیک شبکه را به طور موثرتری با بهبود عملکرد شبکه و اطمینان از به اشتراکگذاری امن دادهها بین کارمندان و منابع داده مدیریت کند. دریافت و بررسی گزارشها، ارزیابی عملکرد و پرداخت به موقع حقوق و پاداشها چند مورد از وظایفی هستند که شما در قبال منابع انسانی خود دارید. گزینهی اول پیام را دوطرفه پاک میکند و گزینهی دوم صرفا باعث پاک شدن پیام برای شما میشود. کرمها () وارد شبکه شما شده، پهنای باند آن را مصرف میکنند و باعث کاهش کارایی شبکه میشوند. این کار باعث جلوگیری از رخ دادن نقصهای فنی و توقف تولید میشود. برای این کار به تنظیمات تلگرام، بخش و سپس بخش وارد شوید و حالت بخش را روی قرار دهید. «مدیریت عملیات» ()، فرآیندی است که به منظور سهولت روند اجرای فعالیتهای مختلف و افزایش بهرهوری آنها مورد استفاده قرار میگیرد. کافی است روی آیکون میکروفون که در کنار کادر نوشتاری تلگرام قرار دارد، لمس کنید و نگه دارید.

توسط آیکون دوم میتوانید صدای شخص مقابل را به بلندگوی گوشی انتقال دهید و توسط آیکون سوم میتوانید در حین گفتگوی صوتی، به صفحهی چت بازگردید. توجه داشته باشید که حتی در صورت مسدود یا محدود کردن دریافت تماس صوتی، شما همچنان میتوانید بدون محدودیت با دیگران تماس برقرار کنید. اگر نمیخواهید هر کسی با شما تماس بگیرد، میتوانید در بخش تنظیمات، تغییراتی اعمال کنید. نکتهی جالبی که در این ویژگی وجود دارد این است که اگر شخص مقابل از پیام محوشوندهی شما اسکرینشات بگیرد، این موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد. بهعلاوه، حتی در صورت ویرایش پیام، همچنان برای شخص مورد نظر نوتیفیکیشن ارسال میشود و نمیتوانید شرایط را طوری تغییر دهید که شخص مقابل متوجه نشود که شما به او پیام داده بودید. برای مثال اگر مزاحمی دارید، میتوانید به جای مسدود کردن کلی تماسها، او را به این لیست اضافه کنید تا اجازهی تماس گرفتن با شما نداشته باشید. به نظر شما آیا فعالیتها و شرح وظایف تعریف شده در چارت سازمانی به درستی انجام میشود؟ قابلیت تماس تلگرام کاربرد زیادی دارد، اما ممکن است مزاحمت برای شما را افزایش دهد.