استاندارد لوله کشی تاسیسات ساختمان را بشناسیم ساختمان آنلاین

تاسیسات ساختمان مواردی از قبیل سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، تهویه مطبوع، گاز، آب، برق، تلفن، تخلیه فاضلاب و ارتباط داخل و خرج ساختمان را در برمیگیرد. 3. تغذیه برق، سیم کشی، کابل کشی و اتصال برق به دستگاههایی که الزامات طراحی و نصب آنها در این مبحث مقرر شده است و نیز برقراری سیستمهای کنترل الکتریکی، باید با رعایت الزامات مندرج در مبحث سیزدهم طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمانها انجام شود. با تکنولوژیهای جدید و پیشرفته، ارتقاء کیفیت سیستم لوله کشی میتواند به بهبود عملکرد و کارایی سیستمهای آب و فاضلاب، گرمایش و سرمایش، و حتی افزایش ارزش ملک شما کمک کند. البته نا گفته نماند عمده ترین وظیفه سیستم تهویه مطوبع گرمایش و سرمایش هوا متناسب با فصول میباشد. مهمترین وظیفه سیستم تهویه مطبوع کنترل دمای محیط، رطوبت و سرعت وزش هوا، از بین بردن گرد و غبار، ضدعفونی هوای محیط از میکروبها و همچنین سایر تعمیر کولر گازی پنجره‌ای در کرج (فن، موتور، کمپرسور،ترموستات) – فنستا آلودگی ها میباشد. محل نصب رگولاتور باید در هوای ازاد وجود داشته باشد یا در محلی نصب شود که به هوای آزاد دسترسی داشته باشد. ​​​​​!

ماشین ظرفشویی

در فصل زمستان حرارت از راه های مختلفی من جمله دیوار، در، پنجره خارجی و همچنین ورود هوای سرد از خارج به داخل محیط از بین خواهد رفت. در حالتی هم ممکن است برخی از لوازم مانند اجاق گاز و همچنین دستگاه های برقی به محیط منتقل شود که اگر قابل توجه باشد حتما باد در محاسبات بار حرارتی ساختمان لحاظ شود. بهعلاوه تجربهی استفادهی وسایل زوجهایی که چند وقتی است سر خانه و زندگیشان رفتهاند، هم میتواند شنیدنی و کاربردی باشد. بغیر از جوشکاری میتوان از روشهای دیگر مانند لوله کشی فیتینگ و لوله کشی با لوله های غیر فلزی هم استفاده نمود, که البته برای لوله کشی گاز خانگی مورد تایید شرکت گاز نیست ولی درگذشته برای گازرسانی از لوله های فلزی و دنده ای استفاده میشده و درحال حاضر نیز برای انتقال گاز شهری از لوله های پلی اتیلن استفاده میشود. کنترل کیفیت آب شهری بعهده سازمان های مربوط میباشد اما در محیط هایی که به طور اختصاصی از منبعی نظیر آب رودخانه، چاه و یا قنات استفاده میکنند باید دستورالعمل ها مدون به دقت مورد بررسی قرار گیرد و برای بهبود کیفیت آب به کار گرفته شود.

پرونده:Television set from the early 1950s.jpg - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد از مهم ترین اصول طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان، محاسبه بار حرارتی و برودتی محیط است. در زمان محاسبه بار حرارتی و برودتی،تعداد پنجره، نوع سقف، در، زاویه تابش نور خورشید و … پس از اینکه ما بعنوان طراح این تلفات را بدست آوردیم و محاسبه نمودیم نوبت آن است که این تلفات را به نحوی جبران نماییم که دما دلخواه و دلپذیر همیشه در حالت ثابت باقی بماند. مسئله پروسه تولید و انتقال حرارت در کل ساختمان ها، به ویژه ساختمان های نوساز برج ها بسیار تخصصی است، اصلا نمیتوان بدون محاسبه و بدون توجه به استانداردهای جدید، بی گدار به آب زد. بعد از آنکه فاضلاب از داخل اتاق ها و ساختمان جمع آوری شد باید این فاضلاب از داخل ساختمان به خارج از ساختمان انتقال یابد.مشکل تخلیه و جمع آوری فاضلاب امروزه در کشورهای پیشرفته وجود ندارد به طوری که فاضلاب شهر پس از جمع آوری به تصفیه خانه ها هدایت میشود و پس از تصفیه بصورت موثر وارد چرخه مصرف میگردد. برای ساختمان های مسکونی و تجاری با مصرف گاز کم و همچنین طول لوله کوتاه فشار گاز باید با فشار 178 میلی متر و 7ستون آب باشد.

یا همان شیر پیاده رو شیری است که توسط کارکنان شرکت ملی گاز ایران باز و بسته خواهد شد و محل نصب آن بروی لوله های زیر زمینی نزدیک جدول پیاده رو میباشد. از مهم ترین اصول طراحی تاسیسات مکانیک ساختمان، محل نصب تجهیزاتی مثل کنتور است. کنتور گاز نباید در محل هایی از قبیل اتاق خواب، توالت و حمام نصب شود که جریان هوا در آن وجود ندارد. این محل باید نزدیک ترین محل به محدوده ملک مالک باشد و همچنین در محلی ایمن و به دور از تنش های مکانیکی قرار گیرد. 510نام این گوشی موبایل بود که با بازار کاربران عمومی را هدف قرار داده بود. تمامی مراحل ذکر شده را میتوان با لوازمی همچون ترموستات کنترل نمود و پس از گرم شدن اتاق ترموستات فرمان قطع و وصل آبگرم را به فن کوئل و یا رادیاتور ها ارسال مینماید. همچنین این موسسه با بیش از ده ها مهندس حرفه ای به شما مشاوره داده و پروژه های شما را به صورت حرفه ای انجام می دهد.